International Marketing (Commerciële Economie)

International Marketing

4 jaar     September     Bachelor of Business Administration     08850 76022

In het kort

Een prikkelende campagne voor de iPhone verzinnen, een persconferentie voor Greenpeace regelen of marktonderzoek doen naar de lekkerste ijsmomenten. Allemaal voorbeelden van opdrachten voor een marketingprofessional. Als marketeer weet jij precies hoe je consumenten triggert. Jij weet waarom we meer betalen voor Coca-Cola, terwijl een ander merk bij een blinde test lekkerder is. Misschien zorg jij er zelfs wel voor dat mensen in een tent voor de winkel bivakkeren voor de nieuwste Playstation.

Wat kun je van ons verwachten?

Wij leren je begrijpen waarom sommige producten wél succesvol zijn en andere niet. Door slim marktonderzoek leer je de behoeften van je doelgroep doorgronden. Jouw marktanalyse en communicatiestrategie maken merken tot een succes. Je zet je creativiteit trouwens niet alleen in voor bekende consumentenproducten. Banken, goede doelen en overheidsinstellingen willen zich net zo goed onderscheiden via aansprekende campagnes. Wij zorgen voor een goede begeleiding en een internationale leeromgeving. Via boeiende projecten en stages doe je al praktijkervaring op voordat je je diploma haalt.

Wat verwachten wij van jou?

Je kunt jezelf heel goed verwoorden. Je zet je gedrevenheid en passie in om anderen te overtuigen van je ideeën. Out-of-the-box denken is voor jou een automatisme. Je kunt je heel gemakkelijk in anderen inleven. Als marketeer is het namelijk je vak om je in doelgroepen te verplaatsen. Je bent bereid om je de theorie eigen te maken en vindt het leuk om samen met je medestudenten aan projecten te werken. We leiden je op tot een resultaatgerichte netwerker. Uiteindelijk stel je zelfstandig marketing- en communicatieplannen op en ga je aan de slag als marketingexpert.